Over mij

Introductie

In de tijd dat ik mijn onderwijsbevoegdheid geschiedenis haalde, was er weinig werk voor de klas. Na wat invalwerk heb ik nagedacht over wat mij vooral aantrok in het vak en in het onderwijs. Het antwoord was: hoe tieners leren en hoe ik ze kan helpen vooral het zelf te doen. Daarop heb ik de Master Special Educational Needs, uitstroomprofiel: Specialist leerproblemen gevolgd. De ‘Special’ is tegenwoordig uit de titel. Dat dekt het vak veel beter, want iedereen heeft op eigen manier ‘education needs’.

Mijn geschiedenisachtergrond uit zich nog steeds in mijn specialisme: werken met teksten en taal.

In de praktijk begeleid ik leerlingen van brugklas VMBO-GT tot en met bovenbouw VWO/gymnasium. Dit kan in de vorm van studiebegeleiding, remedial teaching of een combinatie. Studenten van HBO en universiteit begeleid ik o.a. bij het opfrissen van spellingsregels en examens schriftelijke communicatie.

Tijdens mijn werkzame tijd als remedial teacher/specialist leerproblemen heb ik diverse bijscholingen gevolgd, zoals oplossingsgericht begeleiden, motiverende gespreksvoering, Zelf Plannen voor jongeren met ADD/ADHD en de training┬á Leerstrategie├źn. Als specialist leerproblemen ben je nooit uitgeleerd.

Meer informatie over mijn werkervaring en opleidingen staat op mijn LinkedIn profiel. Ouders en scholen kunnen mij inschakelen voor begeleiding op het gebied van lezen, schrijven en leren.

Voor meer informatie, referenties en tarieven kunt u contact opnemen.

Deel dit artikel