Wie ben ik

In de tijd dat ik mijn onderwijsbevoegdheid geschiedenis haalde, was er weinig werk voor de klas. Na wat invalwerk heb ik nagedacht over wat mij vooral aantrok in het vak en in het onderwijs. Het antwoord was: hoe tieners leren en als daar problemen bij zijn, hoe kan ik ze dan helpen het weer zelf te doen. Daarop heb ik de Master Special Educational Needs, uitstroomprofiel: Specialist leerproblemen gevolgd. De ‘Special’ is tegenwoordig uit de titel. Dat dekt het vak veel beter, want iedereen heeft op eigen manier ‘educational needs.’

De docentenopleiding en de Master volgde ik naast part-time werk in het bedrijfsleven en in het onderwijs. In 2007 zette ik de stap om alleen nog in mijn eigen praktijk te werken.

Daar begeleid ik leerlingen van brugklas VMBO-GT tot en met eindexamenklas VWO/gymnasium. Dit doe ik in de vorm van studiebegeleiding, remedial teaching of een combinatie daarvan. Studenten van HBO en universiteit begeleid ik o.a. bij het opfrissen van spellingsregels en examens schriftelijke communicatie.

Daarnaast voer ik voor verschillende scholen remedial teaching projecten uit, van individuele begeleiding van leerlingen tot en met het opzetten en begeleiden van een huiswerkplusklas.

Om bij te blijven in mijn werk als remedial teacher/specialist leerproblemen volg ik regelmatig bijscholingen, zoals oplossingsgericht begeleiden, motiverende gespreksvoering, Zelf Plannen voor jongeren met ADD/ADHD en de training  Leerstrategieën. Verder heb ik de Basis Registratie van de LBRT.

Meer informatie over mijn werkervaring en opleidingen staat op mijn LinkedIn profiel.

Voor meer informatie, referenties en tarieven kunt u contact opnemen.

Deel dit artikel